27 okt. 2015

Stickade vantar för kalla dagar

Nu börjar det snart vara dags att på allvar söka fram vinterkläderna om man inte redan gjort det. Och så klart hör ju ett par stickade vantar till. 

Under tiden jag stickade de randiga sockorna som ni kan se här så kom jag på att jag ville göra ett par vantar med likadant garn. Men istället för att sticka runt, runt i raka rader så valde jag att använda ett strukturmönster med lyfta maskor, samtidigt som jag stickade ränder av de två olika garnen.






Vantarna är stickade med små flätor på skaften och själva vantdelen är strukturmönster, 
tre varv med enfärgat garn och tre varv flerfärgat garn. 

Garn är Novitas 7 bröder beige nr. 060 och 7 bröder Raita nr.801
Stickor 3 1/2



3 kommentarer:

  1. Sjutton vad du är aktiv med din stickning. Dessutom så vackert allt blir i dina händer, nästan så jag blir avis. Du drar igång lite inspiration åt oss andra tack.

    SvaraRadera
  2. Hej Catarina!
    Underbart snygga vantar du stickat:) Vackra färger på garnet. och väldigt fina bilder:))
    Du är väldigt duktig med dina stickor:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...